Coș

Begotten -live soundtrack by Costin Chioreanu

Locatie eveniment: Miez – Spațiu de impresie Craiova
Adresa: str.Frații Buzești 18, Craiova

Biletele fi achiziţionate online aici:
– 50 lei – Bilet Acces (preţ valabil atât online cât și la intrare)
Important! locaţia „Miez – Spațiu de impresie Biergarten” are o capacitate restrânsă, astfel că numărul de bilete disponibile pentru acest peformance este limitat la 40.
? Proiecția filmului cult clasic, „Begotten” se va desfășura vineri, 17 mai 2019 la Miez -Spatiu de impresie Craiova.
================================
Despre proiecția filmului cult clasic, „Begotten” cu soundtrack live, în premieră și în exclusivitate

Evident că nu avem cum să evităm formula „cult clasic” dacă ne referim la filmul „Begotten”, un horror experimental fără pereche. Opera e scrisă și regizată de americanul E. Elias Merhige, care a avut și o scurtă intervenție în scena muzicală, atunci când a lucrat la videoclipuri pentru Danzing, Interpol și Marlyn Manson. Fără intenția lui, secvențele pe care le-a creat pentru filmul în cauză și care ilustrează cea mai completă definiție a coșmarului au fost de-a lungul timpului legate de muzica multor ariști preocupați de întuneric. De aceea, niște indivizi cu intenții cel puțin admirabile, au hotătât să organizeze o proiecție a filmului „Begotten”, în care soundtrack-ul original – produs în formă de fugă prin muzica greierilor, a vântului și altor sunete naturale amplificate prin tehnici generatoare de ambianță intensă – e înlocuit cu o nouă compoziție, creată strict pentru prezentarea acestui film. Proiecția cu soundtrack live compus de muzicianul și ilustratorul Costin Chioreanu din București, va avea loc pe 17 mai, în premieră și în exclusivitate, în spațiul cultural cunoscut ca Miez – Spațiu de impresie, în Craiova.

Lansat la San Francisco International Film Festival, în 1990, „Begotten” a devenit în timp relativ scurt un subiect demn de discutat în comunitățile care se indentifică cu un profund interes pentru muzică, bineînțeles underground. În principiu, cei mai mulți oameni scufundați în misterele subculturilor contemporane, consideră filmul în cauză o exprimare fundamentală a fazelor multiple care au făcut din lumea înconjurătoare un spațiu întunecat, numai bun pentru abuzuri.

Dacă cauți în Google videoclipuri care fac uz de scene din „Begotten”, e foarte probabil ca pe prima pagină să găsești nume ca Silencer, Neurosis sau Sopor Aeternus. Dacă scotocești mai mult prin YouTube și Vimeo, ai să dai de o mulțime de artiști, proiecte și trupe mult mai puțin cunoscute care folosesc imagini din același loc și pentru videoclipuri oficiale, dincolo de încercările fanilor de a atribui muzica preferată unui set de secvențe care i-a marcat. Evenimentul care urmează să se întâmple în Craiova face cumva dreptate filmului pentru că îi conferă o nouă coloană sonoră și astfel, asocierea între muzică și imagine se formează în cel mai natural mod cu putință, fără a mai lăsa privitorul să-și pună problema unei compatibilități accidentale.

Există încă, cu siguranță, multe persoane străine de subiectul din „Begotten” și tehnica ce a popularizat acest titlu. Este vorba, pe scurt, despre fecundare și ciclicitate dintr-o perspectivă pe care criticii o numesc nihilistă, unde forma divină se sinucide în vreme ce natura se însămânțează, iar cea din urmă devine cobaiul ființelor pe care le naște. Privitorul are de-a face cu burtalitate, grotesc și groază în moduri fără termen de comparație cauzate atât de conținutul scenelor (dialogul lipsește), cât și de tehnica de filmare, care a implicat folosirea filmului răsturnat, degradat inițial cu glaspapir. Experimentalismul lui Merhige a mers până departe, ceea ce a extins durata de producție a filmului, deoarece creatorul a fost nevoit să construiască singur mașinăria pentru developare, având în vedere că niciun device existent nu l-a ajutat să obțină o imagine atât de veche precum își dorea. A vrut practic ca privitorul să aibă impresia că se află în fața unui șir de secvențe create la începutul timpului, ceea ce a reușit fără doar și poate. Nu degeaba Susan Sontag credea că „Begotten” e unul dintre cele mai importante filme din istoria modernă.

Ceea ce îl recomandă pe Costin Chioreanu pentru crearea noului soundtrack este tocmai întunericimea, sinistrul și totodată tristețea pe care le produce odată cu muzica. Fiind un ilustrator renumit, cu siguranță că și sunetele pe care le formează au un impact vizual gigantic. De-a lungul vremii a activat în numeroase proiecte menite să exploreze laturile avangardei muzicale și a colaborat cu nume respectate pentru expresivități particulare, precum David Tibet, Attila Csihar sau Rune Eriksen. Pentru „Begotten” vor fi create peste 70 de minute de muzică, atât cât indică durata filmului, iar în timpul proiecției, Costin va oferi live noua interpretare.

*Toate prețurile includ taxa de ticketing și taxele locale.

Best WordPress Themes